dissabte, d’octubre 06, 2007

K.O. tècnic


FATIGA [S.XI de fatigar]


f 1 FISIOL 1 Estat de cansament general a conseqüència d'una activitat molt intensa o prolongada, sigui física o intel·lectual.


3 TECNOL 1 Disminució de la resistència a la ruptura d'un material elàstic sotmès a tensions d'intensitat i de signe variables, el qual material pot arribar a trencar-se sense depassar el límit d'elasticitat, és a dir, sense deformar-se.

ESGOTAMENT
2 Pèrdua extrema de forces.
Gran diccionari de la llengua catalana
Enciclopèdia Catalana

La fatiga és, segurament, un dels símptomes que tothom entén menys de la meva malaltia. El dolor és més fàcil d'entendre, pel fet que tots, en un moment o altre, hem passat alguna malaltia, lesió, etc que ens ha fet veure les estrelles en ple dia.
Però amb la fatiga, per desgràcia, el nivell de comprensió baixa en picat.
De la poca gent a qui a la pregunta: "què et passa?", els responc sincerament: "estic fatigada", un grup reduïdament ínfim entén realment de què parlo. Per a la resta, és només un sinònim de "estic cansada", i creuen -amb tota la bona fe del món- que descansant una estona, passarà.

I no és així. No passa descansant. No és deguda a cap esforç sobrehumà tipus córrer la marató.
I el més fotut de tot: no sé com evitar-la.
Bé, sí, podria esdevenir una mena de Renfe en serveis mínims i dedicar-me només a fer vida de bebè: dormir, menjar i píííííp!

Però m'agrada pensar que encara tinc moltes coses a fer en aquesta vida, que sóc més o menys jove, i que amb l'ajuda i comprensió dels altres -esto va por ti, Escubi!- puc anar fent una vida més o menys normal: treballar, estar amb els amics, gaudir de la parella, ...

Aquesta setmana, però, ha estat una de les pitjors de la meva vida en quant a sobreviure a la fatiga: ja dilluns, el meu cos va dir prou!
I tot i això encara he tirat endavant la resta de la setmana, comptant-hi un claustre el dimarts de 5 a 7 de la tarda, i una reunió de pares el dijous, de 8.30 a 10.30.
El meu cos, però, s'ha tornar una mena de disc ratllat, i cada vespre ha cridat uns PROU! tipus Cuní, que em feien plorar d'esgotament.


I he petat. He passat de la primera definició de fatiga, a la 3a, la de tipus tecnològic. I no sé com m'ho faré per recollir els trocets de mi i tornar-ne a fer la Mafalda de sempre.
Però sé que ho faré. Sé que ho he de fer.
Vull ser jo!

10 comentaris:

mossèn ha dit...

tinc una guia lego per situacions com aquesta ... ui, mira ... t'he trobat l'orella !!! ... ànims i endavant pequeño saltamontes !!! ... salut

Puji ha dit...

Prou! Prooooou! De tant en tant va bé dir prou i recomposar-se una mica, encara que només ho puguis fer mentalment. Ànims guapa, que sabem que tu tiraràs endavant!

Unknown ha dit...

Buf! Noia, no sé que dir-te, només desitjar-te molts ànims! Espero que... no sé, que trobis alguna cosa que t'ajudi a fer minvar aquest esgotament! Molts ànims!

Carme Fortià ha dit...

Jo no sé si estic cansada, fatigada o que no puc més... Aquesta setmana ha estat dura, estressant, de pluges i ha acabat amb una sensació de grip que penso que no en surto d'una que n'entro a una altra!

Ànims molts ànims, potser alguna criatura ens encomani aquesta vitalitat que tenen!

Anònim ha dit...

Aconsegueixes que el reduidíssim grup de gent que preguntarem "què et passa?" i que ens respondran sincerament sigui una mica menys reduït. Perquè ja sé que és una merda de consol, una merda com un piano, ho sé, però aquestes explicacions no tenen preu.

Potser no seràs tu qui ho disfruti, però ens fas millors preguntadors i millors "part-de-l'entorn".

Uf, quin bucle, espero que m'hagi explicat mínimament...

mafalda ha dit...

Mossèn, vós aneu recollint trossets, que no passi allò de que falten (o sobren!) peces, jejeje! Salut!
Puji, tu sí que ets guapo! Gràcies pels ànims
Tirai, amb el que dius, ja en tinc prou i de sobres. Gràcies per ser aquí.
Carme, trist consol, però almenys tu saps que estàs així per algun motiu! Espero que passin aviat els refredats!
Perdedor, m'encanten els teus bucles! Aquest l'he hagut de llegir 3 vegades, però m'ha quedat claríssim. Benvingut al grup-reduït!
A tothom, vaig a intentar encarar la nova setmana. Us seguiré informant.

Clint ha dit...

Ei guapa com anem? Segur que en sortiràs, tot i així com diria aquell..que la força t'acompanyi!

Petons curatius!

Anònim ha dit...

Nenaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Molts anims, segur qeu trobaràs com tornar a juntar els trossets de la Mafalda que coneixem!!!!

Aixxx, he de parlar amb tu, mmm... ara t'envio un mp a on ens vam coneixer, ok??? Passa-t'hi!!!!

Petonets desde Buenos Aires!

Petjada ha dit...

I seràs tu! Ànims guapíssima!

zel ha dit...

Tu m'ho has dit "EN PERSONA"? i JO no sé qui ets? Ui, que em torno bogeta, m'has dit en persona que t'encanta la Mafalda? Que ets mig Mafalda, ai, que jo ja tinc demència senil...