divendres, de gener 15, 2010

Sanitas em vol estafar

Tinc una filla de poc més de dos mesos i mig.

Dimarts al vespre va pujar-li la febre i dimecres al matí, en veure que no li remetia amb medicació, vam dur-la al metge.
Vàrem anar a Urgències d'una de les Clíniques que ens cobreix la mútua (tant la nena com jo som de Sanitas). Allà, la pediatra va decidir -després d'explorar-la i fer-li analítiques- que calia ingressar. Desconeixien l'origen de la infecció i volien tenir-la en observació i tractament a la clínica, donada la seva curta edat.

Hem estat ingressats allà des d'aleshores i la nena sembla que respon bé al tractament (uns antibiòtics d'ampli espectre que li subministren per la via que porta al bracet).

Imagineu-vos la nostra sorpresa i decepció quan aquest matí de divendres ens comuniquen, des de l'administració de l'hospital, que la mútua es nega a pagar més l'estada de la nena a la clínica. Al·leguen que només cobreixen casos d'urgència i que aquesta no pot superar el període de 3 dies d'hospitalització. Hem parlat amb tots i cadascun dels comercials i supervisors que ens han agafat el telèfon i només un ha sabut donar-nos-en el motiu: un suposat període de carència que té la criatura.

He revisat la lletra grossa i petita de la meva pòlissa i hi queda ben clar que, en cas de provenir d'una altra mútua- com és el meu cas- s'anul·len les carències. A més, tot i que no fos així, com pot tenir antiguitat de més d'un any una criatura de només dos mesos i mig? En quin país de mones vivim en què es nega la hospitalització a un infant?

La nena, evidentment, seguirà a la Clínica, i s'hi estarà fins que els metges ho considerin pertinent. Però, per desgràcia, tindrà uns pares que, a banda d'estar preocupats per ella, ho estan per haver de pagar una factura que no té raó de ser.

Edito dilluns 18 per dir-vos que, després d'haver presentat una reclamació a les "altes esferes" de Sanitas, aquest migdia ens han trucat comunicant-nos que la mútua cobria l'estada sencera de la nena a la Clínica.
GRÀCIES A TOTS PEL VOSTRE SUPORT

10 comentaris:

Assumpta ha dit...

Xiqueta, he copiat el text del teu post al meu blog :-)

Espero que la petitona es posi bé el més aviat possible i que Sanitas s'adoni de l'error que està comentent i poguem fer un post explicant-ho :-)

Endavant!!

Abraçades!

Assumpta ha dit...

Escolta, diu la ELVIRA FR al meu blog que, a més, per què no envies el text d'aquest post a uns quants diaris de gran difusió?

Jo ho trobo una bona idea, és més, jo mateixa ho he fet a vegades i moltes me les publicaven :-)

assumpta ha dit...

Em sap molt de greu el que t'està passant. No és de justicia!!!
Si no et sap greu, com l'Assumpta, crec que el tema és massa important. Si no et fa res, he linkat el teu apunt al meu que acabo de publicar avui.
Si no, ja m'ho faràs saber.
Desitjo que aviat pogueu estar amb la vostra petita de nou a casa.
Ànims i sort!!!

M. Antònia ha dit...

Me'n alegro molt que tinguis la nena a casa. No deixis per res el reclamar els teus drets. Tant mútues, com bancs i altres seguros, has de endinsar-te, perquè a vegades et toca el "llest" de l'oficina que guanya treient als altres. La lletra petita no crec que digui això, ho fan per embarassos. No hi entenc, però sobre tot no ho deixis.

Puji ha dit...

Al seguro et tracten com el cul, a les mútues pagues religiosament i quan les necessites et tracten com el cul. Fa temps vaig prendre la decisió que si m'havien de tractar com el cul, almenys fos sense pagar. Colla tan com puguis aquests malparits!

Dit això, espero que la teva nena estigui millor!

Assumpta ha dit...

Jo també he editat el meu per posar que, per fi, han vist que tenieu raó!! :-))

Ara a esperar que la Maria es posi ja perfectament del tot :-))

Petons!!

Charlie ha dit...

Visca! Ja està bé? Què era?
Nosaltres també acabem de sortir de l'hospital com qui diu.
Sis dies per una bronquiolitis del petit.

Jobove - Reus ha dit...

dono una ullada al teu blog
salutacions des de Reus

Modgi ha dit...

Es venedors d'assegurances són carronya que comercia amb la por, jo vaig a la seguretat social "a muerte".

Joana ha dit...

Me n'alegro que s'hagi resolt tot. I que la teva filla estigui encara millor que és el més important.
Dir-li a n'en Puji que no a tot arreu et tracten com diu, que la pública també paguem (només cal mirar la nòmina) i que no podem generalitzar. Com a tot arreu el tracte depèn de les persones .
Crec que les mútues tenen un barems on segons el diagnòstic que posa el metge els surt els dies recomanats d'estpància a les clíniques, cosa que es resolt la major part de les vegades amb un informe mèdic recomanat més dies d'ingrés. Am això no les disculpo, tot el contrari. No hauria de ser així.
Cal remenar cel i terra quan hi ha un problema així. Jo també m'hi he trobat i n'he sortit airosa :)
Bon dia Mafalda i perdona l'extensió.