dimarts, de juliol 24, 2007

Algú té un llumí?


Sé que amb el post d'avui em guanyaré algunes enemistats, però: M'alegro de la apagada d'ahir. Apa, ja està dit!
No és pas que la fibro m'hagi tornat mala persona de cop i volta i em posi a desitjar-vos mal a cap de vosaltres. És, senzillament, que espero que l'apagada a la capital serveixi per a donar un toc d'atenció a les companyies elèctriques.

Com en moltíssimes altres temàtiques, les autoritats no reaccionen fins que els afectats són ells mateixos o la gent que crida és moooolt nombrosa. I quan passa això? Quan el desastre ocorre a Barcelona.

Al poble on he viscut quasi tota la vida, un d'aquells de costa tranquil·lets al Baix Empordà, això de les apagades és el pa de cada dia. Cada any (sí, sí, que no hi ha hagut any sense apagades, comprovat!), se'n va el llum entre dues i tres vegades. I tu, allà, amb cara de màrtir, sabent que no et servirà de res queixar-te, que ningú farà cas de 7000 habitants d'un poblet del nord-est del país.

A casa, quan començava a ploure o fer tramuntana, a part d'assegurar-nos que les finestres estiguessin ben tancades, la segona ordre del dia era: "i vés a buscar les espelmes que després no les sabrem trobar!"
He viscut tota la infància i la adolescència amb la creença que haver de tenir els llumins i les espelmes a prop per a quan se'n vagi el llum, és d'allò més normal.
Després, però, t'ajuntes amb un de Barcelona que et mira amb cara de pócker quan et sent verbalitzar aquesta afirmació. Això sí, després d'uns quants anys convivint amb la teva realitat, canvia la cara de pócker per la d'indignació.

Així doncs, gent de la capital, indigneu-vos força, a veure si de rebot, hi guanyem tots plegats.

Salut!

5 comentaris:

Puji ha dit...

Doncs au! Jo també me n'alegro! A veure si al final algú em fa cas!

Mikel ha dit...

A veure si aixi fan la MAT d´una vegada.

Clint ha dit...

Jo estic amb tu! al poble el més normal és que la meitat que tenia Fecsa es quedes a les fosques a la primera gota de pluja...i mai van sortir a la tele 3.

(que es fotin els de la capital) ;) de bon rotllo eh!

mossèn ha dit...

yuyu !!!!

Anònim ha dit...

Oh! Totalment d'acord! Hi ha llocs on "marxa" la llum, on a l'estiu tallen l'aigua i on els de telefonica et donen hora pel 2012 si els demanes que et posin línia!